top of page

Ahşap Boyamada Dikkat Edilecek 6 Önemli Nokta


Herkesin bir hobisi vardır, öyle ya da böyle. Hobiler özellikle günlük hayatın stresinden kaçmak, bedenen ve ruhen arınmak için güzel birer meditasyondur. Ahşap Boyama da insanın ruhunu arındıran, üretmesine yardımcı olan ve içerisinde tasarımı barındıran yaratıcı hobilerden bir tanesidir. Ahşap Boyama sayesinde kendinizi daha ürekten ve verimli hissedeceksiniz. Böylelikle tüm hayatınıza yansıyacak pozitif etkileri göreceksiniz. En azından benim hikayem böyle oldu. Ata binmekle başladım hobilerimimle ruhumu arındırmaya daha sonraları üretgenliğimi arttırmak için ahşap boyamayı kattım hayatıma. Arkadaşlarımın doğum günlerinde, yeni eve taşındıklarında ve onlara hediye almak istediğim zamanlarda kendi boyadığım ürünleri hediye etmeye başladığım. Zamanla hediyenin sadece satın aldığım bir eşya olmaktan çıktığını gördüm. Sonraları farkettim ki ürettikçe artıyor insan. Senelerin getirdiği deneyimleri de sizlerle paylaşmak istiyorum artık. Gelin her bütçeye uygun olan bu sanatı püf noktalarını birlikte görelim.


Ahşap Boyama çok zor bir işlem değildir ancak belli başlı titizlik gerektiren noktaları bulunmaktadır. Bu noktalara dikkat ettiğiniz sürece daha iyi işler ortaya çıkarttığınızı göreceksiniz.


Öncelikle 6 ana noktaya dikkat etmenizde fayda var.


1. Boyayacağınız ahşabın türü önemlidir.


İlk olarak seçmiş olduğunuz ahşap çok önemlidir. Ahşabı hobi veya yapı marketlerden aldıysanız muhtemelen MDF adını verdiğimiz yapıştırılmış talaştan yapılmış bir ürün bulacaksınız. Kalemlik, çerçeve ve anahtar askısı gibi ürünleri yapı marketlerde hazır olarak bulabilirsiniz. Sandık, masa, sehpa veya sandalye gibi daha büyük ürünleri boyamak isterseniz masif malzeme (massive) tercih etmenizde fayda var. Kadir'in Atölyesi'nden alacağınız ürünler masif olarak yapılır ve size gönderilir. Ayrıca kayın, ceviz ve çam size sunduğumuz seçenekler arasındadır.


2. Gerekiyorsa ürünün üzerine dolgu yapmalısınız.


Boyama yapacağınız ahşabın üzerinde istemediğiniz boşluklar varsa ‘Ahşap Macunu’ denilen bir dolgu macunuyla bu boşlukları kapatabilirsiniz. Macun 15 dk içinde kurur ve sonrasında düzleştirmek için zımpara gerekirtirir.


3. Boyamaya başlamadan önce zımpara yapmanız çok önemlidir.


Eğer zımpara yapacaksanız zımparayı ağacın su yönüne yapmanız gerekir. Zımparayı ister elinizle istereseniz de elektrikli zımparalarla yapabilirsiniz. Ahşap pürüzsüz bir hale geldiğinde boyama işlemine geçebilirsiniz. Unutmayın ahşabın üzerindeki çukarlar ve çıkıntılar temizlenmezse boyama sonrasında kötü bir görüntü oluşturacaktır. Ürünü bizden aldıysanız biz zımpara işini çoktan yapmışızdır ;) Sizelere özenle zımparalanmış ürünler gönderiyoruz.


4. Fırça seçerken dikkat etmek lazım.


Büyük eşyalarla çalışırken kesinlikle iyi kalite bir rulo seçmelisiniz. Daha küçük eşyalar için iz bırakmayan bir fırça ve ince köşeler için uzun kıllara sahip, rahat kontrol edebileceğiniz bir fırça edinmeniz işinizi büyük ölçüde kolaylaştıracaktır. Boyamaya başlamadan önce fırçanızın hafif ıslak olmasına özen gösterin. Fırçayı kalem gibi tuttarak gel git hareketleriyle çok bastırmadan boyayı ahşaba sürebilirsiniz. Burada önemli olan fırçanın üzerinde çok fazla boya olmamasıdır. Çünkü eşyanızın üzerindeki boya yükü fırçanın izini yansıtacaktır. Tabi bir diğer önemli nokta ise ürün kenarlarında biriken boyalardır, bunlara çok dikkat edilmelidir. Bu birikintiler kuruma başlamadan müdahale edilip fırça yardımıyla etrafa dağıtılmalıdır.


5. Boyanın kalınlığı ahşabın damarlarının görünmesine etki edecektir.


Bizden aldığınız bir ürünü boyamak istiyorsanız benim size tavsiyem ahşabın doğallığını bozmadan boya yapmanızdır. Ben ürünlerimi boyarken astar atmıyorum çünkü ağacın damarlarını görmek istiyorum. Ağacın damarlarının kapanmaması evime ve ürünüme daha doğal bir hava katıyor. Bunun yanında marketten aldığınız bir ürünü boyayacaksanız ilk başta astar atmanızı öneririm. Fırçayı astara boğmadan gel git hareketiyle çok bastırmadan ürüne sürün. Astarlama işlemi bittikten sonra yapacağınız zımpara işlemi boyanın ürüne tutunmasına yardımcı olur. Siz zımparayı ürüne sürttükçe, zımpara ince ise yani yüksek giritli bir zımpara ise (220 gibi) mobilya üzerinde gözle görülmeyen ince çizgiler oluşacaktır. Zımpara kalın yani düşük giritli ise (80 gibi) hem gözle görülen hem de elinizle rahatça hissedebildiğiniz oyuklar meydana gelecektir. Yağlı ve yapışkan bir boya tercih etmediğimiz sürece, akrilik esaslı boyaların mobilyalara yapışması bu oyuklar sayesinde olacaktır.


6. Kaç kat boya süreceğinize karar vermelisiniz.


Ben koyu renkli boyalarda genelde tek kat boya geçiyorum. Bunu damarların gözükmesi için yapıyorum ama açık renge boyayama yapacaksam 2 yada 3 kat geçmeye özen gösteriyorum. Eğer boyadan önce astar kullanacaksanız bunu da bir kat olarak saymanızda fayda var. Astar ürünün küflenmesini önleyen darbe yada aşınma gibi etkilere karşı korur ancak ağacın damarının görünmesini önler ama ben ahşabın doğallığını bozmamak açısından kullanmıyorum. Astar kullanmadığınız zaman koruyucu içeren ahşap boyaları kullanmanız ahşabın ömrünü uzatacaktır.



Bu güzel, insanı dinlendiren hobi hakkında söyleyecekleri şimdilik bu kadar. İlerleyen zamanlarda bu konu hakkında daha detaylı bilgileri, kendi tecrübelerimi burada sizlerle paylaşacağım. Herhangi bir sorunuz olursa kadirinatolyesi@gmail.com eposta adresimizden bana ulaşabilirsiniz. Sorularınız seve seve cevaplarım.


Kadir'in Atölyesi'nde ürünlerimizi "Kendim Boyarım!" seçeneği ile sipariş verebilir, özenle zımparalanmış ürünlerinizi kendiniz boyayabilirsiniz. Unutmayın, evinizdeki eşyaların hikayelerinin olması evinize ve size ayrı mutluluk katar.


Sizler için ufak bir video çektik, umarım hoşunuza gider.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Henüz etiket yok.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page